Lapte

G. Călinescu are un mic articol în a sa „Cronică a mizantropului” cu titlul „Laptele în literatură”. De fapt, nu știu despre ce e vorba, nu l-am citit, însă mă-ndoiesc că se gândea la laptele spermatic, la miresme și duhori sexuale, lactofilie, fluide ale amorului sau alte sinestezii înspumate (despre care sigur vom mai aminti, pentru că ne plac):

* * *

„Pe coridor era o farfurie cu lapte pentru pisică.
- Farfuriile sunt făcute ca să te-așezi pe ele, spuse Simona. Pui pariu că mă așez pe farfurie?*
- Pariu că nu îndrăznești, i-am răspuns, cu răsuflarea tăiată.
Era cald. Simona puse farfuria pe o băncuță, veni în fața mea și, fără să mă părăsească din ochi, se așeză înmuindu-și fundul în lapte. O vreme am rămas nemișcat – sângele îmi năvălise în obraz și tremuram -, în timp ce ea privea cum sexul îmi umfla pantalonul. M-am culcat la picioarele ei. Ea nu se mai mișca; pentru întâia oară, i-am văzut „carnea roză și neagă” muiată în laptele alb. Am rămas mult timp nemișcați, roșind deopotrivă.
Simona s-a ridicat brusc: laptele s-a scurs pe coapse, pe ciorapi. S-a șters cu batista, stând deasupra capului meu, cu un picior sprijinit de băncuță.”

(Georges Bataille, Istoria ochiului, trad. Emanoil Marcu)

* * *

„Afrodita s-a născut din spuma unui sex bărbătesc tăiat. Ori este reprezentată ieșind dintr-un val, care, oricum, nu este decât spuma acelui sex aruncat în mare. Grecii antici spuneau că substanța eliminată de falus seamănă cu spuma mării. Galenus, în De Semine, descrie sperma ca pe un lichid alb (dealbalum), gros (crassum), spumos (spumosum), viu, al cărui miros seamănă cu cel pe care îl răspândește socul.”

(Pascal Quignard, Sexul și spaima, trad. Nicolae Iliescu)

* Joc de cuvinte intraductibil, bazat pe sonoritatea asemănătoare a cuvintelor assiette (farfurie) și s’asseoir (a se așeza). (n. tr.)

Leave a Reply

